söndag 9 augusti 2009

Vitt,vitt,vitt.....

Jag ska börja med att ta tillbaka det där jag skrev i förra inlägget om att hösten verkade vara på väg till södra Sverige...
Så fort vi började jobba så kom sommarvärmen tillbaka! Det gör mig faktiskt inte så mycket att jag sitter inne och jobbar på dagarna när det är 27 grader ute och man är höggravid!

Kvällarna är så ljuvliga!

Igår hade vi knytkalas här i byn och det var jättetrevligt! Alla tog med sig sin matsäck och gick bort till vår gamla skola där vi grillade och myste. Jag tycker att det är så kul när det blandas folk i olika åldrar och från olika länder, men vi behöver fler barn!! Jag hoppas att fler barnfamiljer upptäcker vilken fröjd det är
att få se sina barn växa upp längs en grusväg
och att de få vara med att bära ved och köra traktor....



(bilder privata)

Ovan ser ni bilder på vårt nya staket, vårt semesterprojekt...
Det känns skönt att äntligen få något skydd ut mot grusvägen och att få någon gräns att jobba efter när man ska forma trädgården. Det ska dock målas en gång till innan det är klart och grindar ska sättas upp. Snart är det dags att gräva grusgångar och lägga kantsten och jag är så spänd på hur det kommer att bli!
Tänk att man kan vara så glad för att man ska få grusgångar:)
Ja, man blir nog lite "skadad" av att renovera hus!

1 kommentar:

  1. Men gud vilket fint hus! Fattade inte att det var ert först utan trodde att det var en inredningsbild. Jättevackert!!!!

    SvaraRadera