söndag 28 december 2014

Slettvoll- mästare på stämning!

Det finns inte sådär jättemånga inredningsföretag som jag kan identifiera mig med till fullo och som jag vet att jag ALLTID kan få inspiration ifrån men norska Slettvoll är ett av dem. Vare sig det handlar om textilier, belysning, möbler eller inredning i stort så kan jag alltid hitta något av intresse där. Det spelar heller ingen roll vilken stil de jobbar med, de är superduktiga på både en mer avslappnad lantlig stil och en mer urban, modern stil. Jag tror att nyckeln är att de arbetar med ganska raka, enkla former, en sober och elegant färgskala och många naturliga material. De vilar en avslappnad elegans och ett lugn över deras interiörer som jag verkligen gillar. Helene Hennie, som står bakom många av Slettvolls fantastiska inredningar är dessutom en av mina inredarfavoriter och boken Hennie Interiors är en vältummad inredningsbibel hemma.
// Ki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar