torsdag 4 juni 2009

Hade man bambu vid sekelskiftet 1900??


(bilder fr. HouseToHome)

Vilka härliga gröna rum!!

Jag letar inspiration till trädgården och märker att jag fastnar allra mest för såna här moderna och stilrena trädgårdar... Tycker kombinationen av de raka linjerna, stenen och de organiska formerna på växterna blir så härligt harmonisk även om det är ganska strikt..


Jag tror att jag ska satsa på kantsten, ljus dekorationssten, något högt gräs och belysning underifrån vid bilparkeringen. Eller kanske några små träd? Åh vad svårt, man skulle ju vilja prova innan man bestämmer sig! Hade man bambu vid sekelskiftet 1900? Det kan ju ha varit någon sån där orientalisk trend då, precis som Aloe Veran, eller vad tycker ni?!


Jag tror att det skulle funka...hmmmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar