torsdag 29 januari 2015

Junibacken i vinterskrud..







(bilder privata)


Lite snö föll i eftermiddags och mer ska det komma i morgon enligt SMHI.. Kanske lite pulkaåkning till helgen, det vore toppen för vi har tyvärr inte haft många chanser denna vintern och det är ju så kul! ... oavsett ålder;)

Köksrenoveringen går ganska sakta för tillfället då vi väntar på installation av spis och blandare men det är på gång! På torsdag ska den in, min pärla, och då pratar jag inte om min dotter;) Hon får vara inne lite oftare än så;)

Diskho och blandare är inköpt. Vi körde på en stooooor ho istället för två små, man diskar ju inte som man gjorde förr längre så det finns egentligen inget behov av två hoar, tycker jag. Det enda jag diskar för hand är kastruller, pannor, knivar och plåtar och då är det mycket enklare med en stor ho. Blandaren blir en sådan där hög med duschmunstycke för att nå alla hörn i hon. En hylla ska byggas av en lokal snickare som vi använt tidigare.. Vi upptäckte att det inte finns några snygga färdiga hyllor och konsoler så detta blir nog den bästa lösningen. Ja, så kanske det kan komma lite bilder till helgen. Jag hoppas att jag har lite att fota då!

PS. Hittar ni den lilla sjuka linslusen i fönstret på översta bilden, hihi...

// Ki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar