söndag 8 maj 2011

The times they are a´changing...














(bilder privata)



HOHO!!!! Hallå! Är det nån där??



Jag måste börja med att be ev. läsare om ursäkt för det låååånga uppehållet men som titeln anspeglar så har denna våren varit en "förändringarnas tid" i vår lilla familj!
Bland annat så har min sambo börjat ett nytt arbete som inneburit en del resor, nya utmaningar och även en del omställningar för oss i resten av familjen men nu är vi tillbaka på banan igen!



På bilderna ser ni hur våren ser ut hos oss just nu! Lille "B" har blivit husägare och har nu sin alldeles egna lilla "mansion" i trädgården och en perfekt utsiktspost. En trädkoja som klurigt nog blivit döpt till "KOJAN"..... Den ska strykas med järnvitriol inom kort för att få den där snygga gråa, väderbitna looken som smälter bättre in i omgivningarna. En "Kammo-koja"!!


Allt som ska sås är sått och allt som ska sättas är satt! I odlingslådorna gror nu både sallader, lök, morötter och potatis.. Jag gillar verkligen den härliga kontrasten mellan små organiska, gröna blad och den kalla, hårda plåten. Ja, ni som har läst på bloggen innan vet att jag alltid tjatar om kontraster! Kontraster som skapar balans som i sin tur ger harmoni!



I helgen har vi satt igång med arbetet att byta fasad på vårt bageri. Båda uthusen ska få ny fin fasadfärg för att matcha huset bättre. Så.... mina vänner.... vi ses igen....snart...hoppas jag!


1 kommentar:

  1. SÅ KLART ATT DU HAR VARIT SAKNAD!!!!!!!!!!!!
    MER INLÄGG!!! ;-)
    Cheers

    SvaraRadera