måndag 3 maj 2010

Äntligen...



(privata bilder)
..har jag tagit kort på den "nya" trappan!

Det har varit lite mycket på sistone så det har dröjt lite och faktiskt har vi fortfarande lite kvar att göra i hallen innan det blir helt klart.. Nu är det ju så fint ute också så då kan man ju inte låta bli att fixa där istället!

Det återstår en ganska "kritisk" sak med trappan och det är att jag vill ha en matta och stänger (borstat stål) i den också men jag vet inte hur det funkar när trappan är svängd!!? Nån som vet?
Det verkar vara svårare än jag trodde.... Suck.... tja, det löser sig säkert....
Mina tankar är redan på nästa projekt som vanligt.. Nästa helg ska det nämligen komma en "maskplockare" som vi ska använda för att fixa till en del av trädgården som varit eftersatt sedan vi flyttade hit. När vi ändå passar på att gräva så ska jag göra ett litet vattenfall också:)
Sen ska det planteras bambu, nåt gräs och lite hosta. Det ska bli en "sinnenas del av trädgården".
Gräset ska blåsa i vinden, vattnet ska porla och syrenen dofta. Nånstans i mitten ska jag sitta med ett glas vin i handen och blunda...Mmmmmm..

2 kommentarer:

  1. Låter superhärligt, det blir nog jättefint, får man komma och hålla dig sällskap i din oas med ett glas i handen???

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Jätte fint vännen!
    jag kommer också gärna och avnjuter ett glas! :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera