måndag 5 oktober 2009

Riviera Maison


(Bilder fr. Riviera Maison)

Faktiskt....så har jag sytt klart allt till sovrummet! Det tog nästan hela söndagen att sy sängkappan och ganska mycket av mitt, annars så outtömliga, tålamod:-)
Resultatet blev faktiskt över förväntan med tanke på att jag inte är någon van sömmerska och att jag sydde utan mönster. Bilder kommer snart...
Vi har haft riktigt höstrusk i helgen med regn och starka vindar a´la "Gudrun" så jag passade på att hedra kanelbullen med ett riktigt bullbak på lördagen. Tanken var att vi skulle fira med en mysig fika med kompisarna på söndagen men lille "B" blev sjuk så det blev en hemmadag vid symaskinen istället och jag är SÅ glad att jag har sytt klart! Gardiner, kuddfodral och sängkappa!
Nu får det dröja ett tag innan jag tar fram symaskinen igen....
Bilderna är från Riviera Maison som jag tror är ett holländskt företag...
Ett besök på deras hemsida rekommenderas varmt i höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar