tisdag 22 september 2009

Duck Egg + Gustav



(bilder fr. Laura Ashley)

Vi är mitt uppe i sovrumsrenoveringen och därför har det stått lite stilla här på bloggen ett tag..
Golvet är lagt och jag håller just nu på med att få ihop resten av inredningen. Det blir ganska mycket textilier i matchande kulörer och strukturer. Jag tycker om när det är mycket textil i ett sovrum!
Först hade jag tänkt köra på ett beigefärgat tema men när jag stod där och skulle köpa tyg så kände jag mig lite "wild n´crazy" :) Jag valde en helt annan färg!
Nämligen vad som visat sig vara världens svåraste att hitta matchande tyger i. Jag kallar den för en blandning av engelskans "duck egg" och den grågröna gustavianska färgen som ofta finns på slitna gustavianska möbler. Fast nämnas ska att det finns flera olika nyanser av det som kallas "duck egg"... Några är mer blå och några är mer gröna och den nyans jag valt är mer åt det gröna hållet.. De bilder jag har lånat fr. Laura Ashley går lite mer åt det blå hållet....
Krångligt är det ialla fall!


På att göra-listan just nu:
Klä sänggavel
Klä bänk som ska stå vid fotändan av sängen
Sy gardiner
Sy sängkappa
Sy kuddfodral
Hitta roliga inredningsdetaljer i samma ton. (Kanske den roligaste punkten)

Hoppas jag hinner allt innan vår lilla bebis bestämmer sig för att komma ut!


1 kommentar: