söndag 17 maj 2009

Min lilla stjärna....








(bilder privata)
Min lilla stjärna har äntligen fått ett nytt rum!
Ja, nu är vi (nästan) helt klara med sonens rum och han älskar det! Det första han gör när han vaknar är att dra fram alla leksaker och han sitter t.o.m. helt själv och leker!!! (Har sällan eller aldrig hänt tidigare...)
Sängen som är platsbyggd av min käre sambo blev jättebra och den sväljer MÅNGA legobitar!
Inspirationen fick vi från Äntligen Hemma:s avsnitt om barnrum för ett tag sedan. Vi valde dock att sätta likadana knoppar på som hans övriga möbler har. (Hemnes från IKEA)
Sänglådorna köpte vi på IKEA och klädde hela fronten med MDF som målades vit.
Jag är supernöjd!
Tanken är att man ska kunna bygga en likadan säng på motsatt sida i rummet om det skulle behövas i framtiden. Bakom skjutdörrarna döljs ännu mer leksaksförvaring med backar och hyllor.

1 kommentar:

  1. Snyggt och stilrent! Vad heter knopparna som är från Hemnes serien? Jag håller precis på att leta efter sådana på Ikeas hemsida men hittar inga..

    SvaraRadera