torsdag 12 februari 2009

Vinterträdgård...


(bilder från HousetoHome)
Snön öser ner utanför fönstret och har gjort det non-stop hela dan... och ändå sitter jag och tänker på vad jag ska göra med trädgården till sommaren.. eller...eh.. det som borde vara en trädgård. Min sockersöta lilla brorsdotter uppmärksammade den smärtsamma sanningen i höstas då hon sa -"Men, Ki, detta är ju egentligen ingen trädgård, det är ju mer som vår hästhage..." Och ack, ack, ack... Den lilla flickan har ju helt rätt!
Men, jag har blivit kallad envis både en och två gånger så skam den som ger sig!
Vi har en ganska stor tomt på 3000kvm vilket känns ganska svårt att fylla. Min grundtanke är att dela upp trädgården i mindre rum som blir lättare att hantera och som gör att man kan skapa lite spänning och förväntan för den som befinner sig där. Färgskalan blir som i huset ganska dämpad med mycket vitt som lyser upp i kvällsmörkret...
Så, jag vet ungefär hur jag vill ha det, nu kommer vi bara till den lilla detaljen att skapa den också!



3 kommentarer:

  1. Ja, den där trädgården är ett kapitel för sig... Luka land och hålla mördarsniglarna borta, finns det liksom ingen tid till. Fast när jag blir gammal och HAR tid, då ska jag ha växthus och trädgårdsland och luka nävarna av mig. Och då får du komma och dricka kaffe i min berså! :)
    Ha en fin helg vännen! Puss ;)

    SvaraRadera
  2. Skaffa en pool så löser sig allt. Garanterat.
    //Henke

    SvaraRadera
  3. Hej! Titta vad man hittar här visste inte att du skrev blogg, VAD KUL!
    Jätte fin blogg!
    Får jag länka dig på min sida?

    Ha det gott och många kramar A-M

    SvaraRadera