onsdag 18 februari 2009

Kaffetåren den bästa är.....


(bilder fr. Traditional Home)
Idag har jag, vad jag brukar kalla en ERAD-dag... Jag ska strax förklara vad det innebär!
Det började igår då jag var inne i stan för att handla lite presenter och där träffade jag en kompis som jag inte sett på länge. Hon berättade att hon hade en, ursäkta språket, skitdag! Jag tyckte att det var så befriande att hon verkligen sa det när man (som man bör) frågade hur det var...
Hon berättade att hon hade en sån där dag då allting verkligen gick fel och visst känner vi igen de dagarna! När det blir fel hur man än gör.... Jag sa till henne att såna dagar måste man också ha för att kunna känna glädje de övriga dagarna, klokt va!? Och jäkligt enkelt att säga... mindre lätt att göra!
Och som en pestsmitta så vaknade jag idag och kände exakt samma sak! Idag kommer allting gå fel! En ERAD-dag! Och som ett brev på posten: Jag är irritERAD, oengagERAD, omotivERAD, frustrERAD etc. etc.....
Och självklart (kanske som en följd av) så är sonen på sitt bästa "tålamodsprovhumör"!
Till råga på allt så var jag bara tvungen att städa idag! Annars hade jag inte kunnat vara hemma...
Nu har jag faktiskt städat klart och sitter med en kopp kaffe och tittar på Tomas & Vännerna... Ja, filmen kanske inte är superbra (sonen älskar den) men kaffet är gott! Måste tillägga att (i skrivande stund) så lyckades"B" norpa åt sig en kakburk i skafferiet och snubblade på den gamla tröskeln varpå alla kakor (i smulform) ramlade ut på mitt nystädade golv!!
Well, well.......Bring it on!!!! The day is just getting started!
Nån som känner igen sig??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar